Latest News
{"effect":"slide-v","fontstyle":"normal","autoplay":"true","timer":"5000"}

Kan du egentlig huske hvorfor du blev tandlæge?

For mig handlede det helt enkelt om, at jeg gerne ville arbejde med tandsundhed og patienter. Og i hvert fald ikke om at skulle være ekspert i ledelse, økonomi og administration. Som en del af ORIS er hverdagen på vores klinik blevet både nemmere og bedre. Bla. kan jeg igen fokusere på det at være tandlæge. I filmen herunder kan du blive klogere på ORIS og vores værdier.

Claus Donslund, Tandlæge/Klinikejer
ORIS Tandlægerne Viborg


ORIS kædens 3 værdier

Ligesom mennesker er kæder ikke ens. Forskellene er til at få øje på – for tandlægerne gør ORIS en stor positiv forskel, og vi arbejder hver dag på at gøre det endnu bedre. ORIS Tandlægerne blev etableret i 2017.

Vi er i dag 11 større klinikker med i alt 150 medarbejder, hvoraf 41 er tandlæger. I ORIS er tandlægerne sikret en ejerandel på min. 67%, mens det resterende udelukkende kan ejes af medarbejdere, der er med til at skabe værdi i kæden.

Vi arbejder målrettet efter 3 mantraer, som du kan læse mere om her – højeste patienttilfredshed, det gode klinikliv og tilfredse ejere.

Læs mere om højeste patienttilfredshed >>

Højeste patienttilfredshed

Tilliden mellem patient og behandler skal være i top. Vi er da også både stolte af og ydmyge over, at løbende målinger viser en patienttilfredshed på hele 4,8 ud af 5. I ORIS arbejder vi konstant på at højne fagligheden gennem bl.a. ERFA-grupper og advisory boards. Vi motiverer og supporterer tandlægerne til at specialisere sig og klinikkerne har mulighed for at trække på kædens specialister. Højeste patienttilfredshed kræver også, at vi er helt fremme i forhold til teknologi og digitalisering. Derfor har alle klinikker også Trios scannere og trænes til stadighed i at anvende den nyeste digitale teknologi.

Læs mere om det gode klinikliv >>

Det gode klinikliv

Måske har du selv mærket, hvordan ledelsesmæssige og administrative krav og opgaver fylder stadig mere. Det er imidlertid de færreste, der valgte at blive tandlæge for at bruge tiden på den slags opgaver. Derfor mister mange klinikejere også langsomt, men sikkert motivationen, i takt med at det ikke-tandlægefaglige tager magten. Og det er lige præcis grunden til, at vi har så meget fokus på arbejdsglæden i ORIS, bl.a. ved at lette de administrative byrder for klinikejerne og skabe en mere enkel hverdag, hvor der igen bliver fløjtet i gangene. Det gode klinikliv er en forudsætning for, at vi kan tiltrække de bedste behandlere og dermed sikre patienterne den bedste behandling.

I ORIS er det naturligvis tandlægerne, der tager alle tandlægefaglige beslutninger. For os er det så også helt naturligt, at klinikejerne selv fastlægger deres arbejdstid, ferie, leverandør- og materialevalg osv. Fra kædens side bidrager vi til gengæld med kompetencer inden for bl.a. ansættelser, udviklingssamtaler, GDPR, ny ferielov, forsikringer, markedsføring osv.

Læs mere om tilfredse ejere >>

Tilfredse ejere

I ORIS er klinikejerne de primære ejere bag vores selskab. Derfor oplever vi en helt naturlig åbenhed og interesse for at bruge vores unikke ledelsesmodel, hvor vi kan overføre best practice mellem klinikkerne. Dét kan vi konstatere giver gode resultater for klinikejerne. Hertil kommer gevinsten ved det, vi kalder komplementære kompetencer. Altså at vi forener det bedste fra alle verdener og lader specialister løse de opgaver, de nu engang er specialister i. På hovedkontoret arbejder vi med ledelse og administration, så tandlægerne kan fokusere på patienterne.

ORIS har været i gang i mere end to år, og jeg er rigtig glad for, at klinikejerne enstemmigt tilkendegiver, at de er glade for, at de valgte at blive en del af ORIS og oplever en enklere hverdag og en bedre økonomi.


Kunne ORIS være noget for dig?

Min baggrund for at være medstifter af ORIS er mange år som direktør, hvor jeg har været med til at udvikle nogle af landets største detailkæder. Samtidig er jeg gift med en tandlæge og så behovet for at skabe en anderledes kæde, der forener det bedste fra alle verdener. I 2016 satte jeg mig sammen med en gruppe klinikejere, der alle havde takket nej til tilbud fra nye investordrevne kæder. Ganske enkelt af frygt for, at finansielle interesser ville fjerne fokus fra at sikre tilfredse patienter og en god dagligdag på klinikkerne. I fællesskab formulerede vi 3 mantraer for kæden: Højeste patienttilfredshed, det gode klinikliv og tilfredse ejere.

Vurderer du, at den bedste fremtid for din klinik kunne omfatte en anden ejerform end nu? At det på den lange bane vil være bedre for både dine patienter, dine medarbejdere og ikke mindst dig selv at blive en del af et fællesskab. Så håber jeg, at du vil kontakte mig for en uforpligtende snak om mulighederne for at gå en fremtid i møde med stærke kollegaer i hånden.


Søren Bach
Direktør og medstifter
Mobil: 61 68 11 12, Mail: sb@oris.dk


Med ORIS kan du koncentrere dig om det, du brænder for.

ORIS Tandlægerne er skabt for at give dig som tandlæge mere tid. Tid ved patienten frem for bag skrivebordet. Tid til familien, som ikke forstyrres af to-do lister fra klinikken. Tid til at fokusere på faglig udvikling.

Som en del af ORIS løfter vi mange byrder fra dine skuldre, og du får adgang til nogle redskaber, der kan løfte din hverdag og styrke dig fremadrettet: fagligt såvel som økonomisk.
Der er noget at hente for de fleste - stor som lille klinik. 

Selvom vi endnu er en ung kæde, har vi leveret på flere af vores løfter til hinanden. Faglig specialisering, digital teknologi og et indblik i klinikkens hverdag som er uden sit lige i branchen, er blandt de områder, hvor vores udvikling blomstrer. Økonomien har det godt, og vi kan som ejere se en mening med vores investering.

Kan du genkende presset fra 'alt det andet' ?

De fleste klinikejere beskæftiger sig i dag med en lang række opgaver og bekymringer, der ikke har noget med tandlægefaget at gøre.

HR, it-sikkerhed, administrative opgaver, indkøbsaftaler, persondataforordningen, fortolkning af særlov og den konstante justering i regulering og krav fra offentlige myndigheder. Listen er lang, og den er ikke blevet kortere med årene.

Vores målsætning med ORIS er, at vores tandlægefaglighed skal tilbage i fokus, og opgaverne rundt om os skal løses på lige så højt niveau, som dem ved stolen.  Derfor er ORIS bygget op omkring tanker om komplementære kompetencer: vi skal alle gøre det, vi er bedst til. Det giver os nogle fordele i hverdagen, og selvom vi ikke er i mål, så er vi på vej.

Film

13 minutter om ORIS og vores værdier
×
Find tandlæge
Menu

Websitet anvender cookies til indstillinger, statistik og til at målrette annoncer på andre sites. Ved at benytte oris.dk og undersider accepterer du disse vilkår. Læs mere om vores persondatapolitik her. Persondatapolitik

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk