Et fælles ORIS-forum

Med 11 klinikker fordelt over hele landet og med medarbejdere, der selvfølgelig hellere tilbringer tiden med deres patienter end at tjekke mails, var behovet for et fælles intranet stort. Vi vidste, at der var tonsvis af viden blandt vores dygtige behandlere – vi manglede bare platformen, hvor de kunne bringe denne viden i spil med hinanden.

Intranettet blev døbt Tandhjulet, da det på alle måder er omdrejningspunktet for vores kommunikation både fra hovedkontoret, men også klinikkerne imellem. Et tandhjul er kontinuerlig. Præcis ligesom den vidensdeling, der foregår blandt kollegerne på tværs af klinikkerne.

Nyttigt redskab under Corona nedlukningen

Vi gik i luften med Tandhjulet lige inden, Mette Frederiksen lukkede tandklinikkerne ned i marts 2020. Og det må siges at være god timing. Under hele nedlukningen sendte vores direktør, Søren Bach, med jævne mellemrum videohilsner ud til det hjemsendte personale, hvor han orienterede om den pågældende situation, hvordan man skulle forholde sig, hvad der blev arbejdet med fra hovedkontorets side og så videre.

I klinikkernes egne grupper på intranettet, blev Tandhjulet brugt til at kommunikere mellem de hjemsendte medarbejdere og nød-personalet, der tog sig af klinikkens akutbehandlinger. Der blev delt hyggelige billeder, og der blev skrevet søde opmuntrende beskeder. Vi så også hjemsendte kolleger, der sendte blomster til kollegerne på klinikken. I perioden oplevede vi generelt en personaleflok, der rykkede tæt sammen i bussen og som savnede hverdagen sammen på klinikken.

Et Tandhjul med mange muligheder

Med Tandhjulet kan ORIS-medarbejderne bekymre sig mindre om at huske at tjekke mails, da de via deres app får besked, hvis der er ny information, de skal forholde sig til. Som klinikejer eller klinikkoordinatorer er det nemt at sende besked ud til alle på klinikken, og vi ser flere steder, at de fysiske opslagstavler på klinikkerne har mindre information hængende, da det er rykket på Tandhjulet.

Med Tandhjulet har medarbejderne også fået mulighed for at:

  • Indgå i faggrupper. Eksempelvis har orto-behandlerne fået et forum, hvor de kan diskutere cases, erfaringsudveksle, afholde videomøder osv. Det samme gælder for vores dygtige klinikkoordinatorer, der har fået etableret et godt forum, hvor de trækker på hinandens erfaringer.
  • Holde sig opdateret ift. information fra hovedkontoret
  • Dele og læse de mange gode historier klinikkerne imellem
  • Føle sig som en del af noget større og fået adgang til mange flere kolleger
  • Søge kolleger med samme kompetenceområde
  • Tilgå personalehåndbøger + øvrige fælles dokumenter
  • Og meget mere…

Vigtigst af alt, har ORIS-medarbejderne fået et intranet, der er nem at navigere i, og hvor de altid kun modtager relevant information tilpasset deres funktion og lokation.

Siden implementeringen sidste år har vi haft vores årlige medarbejdertilfredshedsundersøgelse, og medarbejderne følte sig i år markant mere informeret, hvilket med garanti kan tilskrives Tandhjulet.

Tak fordi du læste med

Hvis du har kommentarer til artiklen, input til emner, der kunne være relevante at tage op eller blot har lyst til at høre mere, så hører jeg meget gerne fra dig. Du er velkommen til at sende mig en mail eller ringe.

Har du endnu ikke set seminaret omhandlende Dansk Tandsundhed 2030 kan du finde det her: oris.dk/tandsundhed


Søren Bach
Direktør, ORIS Tandlægerne
Mobil: 61 68 11 12, Mail: sb@oris.dk

Nyhedsmail

Tilmeld dig ORIS Tandlægernes nyhedsmail og få direkte besked, når vi har nye artikler og nyheder. Hvis du blot udfylder formularen her, så modtager du automatisk vores næste nyhedsmail. Du kan altid framelde dig, hvis du ikke ønsker nyheder fra os.

Med nyhedsmailen ønsker vi at sætte kendsgerningerne i fokus, og vi opfordrer jer til at komme med jeres kommentarer på emnerne, så vi kan få en drøftelse om branchens fremtid. Vi bestræber os på at bibringe branchen viden baseret på facts, så der kan træffes bedre beslutninger på et oplyst grundlag.


×
Smile Design Book tid Ny patient Find tandlæge Menu