“Det, at vi kom med i ORIS, har gjort en masse for vores økonomi på klinikken – og også privat. Vi har oplevet at få en langt større effektivitet, fordi vi har fået indsigt i, hvordan tingene kan gøres anderledes, end vi gjorde før. Og det har givet et rigtig godt udbytte både for klinikken og til os selv personligt.“
– Katja Roest, klinikejer ORIS Tandlægerne Kalundborg
At indgå i en sammenslutning er ikke nødvendigvis løsningen for alle. Når man overvejer det, skal man blandt mange ting være bevidst om, at man skal acceptere, at måske 10 % af det medfølgende ville man ikke selv have valgt til. Det er dét kompromis, man må indgå for at opnå alle fordelene.
Man skal også være klar på at ville gøre tingene bedre, lære af kollegaerne og af best practice –
blandt andet ved at gøre brug af systemer til kvalitetssikring, data og vagtplanlægning.
Hos ORIS underbygger vores systemer både Al dente og Dental Suite. Vi prioriterer, at man deler vores holdning om, at kvalitet og patienternes tandsundhed er i fokus. Og da vi er et fællesskab med en fælles identitet, skærper det kravene til kvaliteten i det arbejde, vi udfører, og måden vi sikrer glade og motiverede medarbejdere på.
Et salg til os kan betragtes som en fusion med de andre ORIS-klinikker. Ved at indgå i et fællesskab, vokser værdien af klinikken groft sagt til det dobbelte, hvilket vi har uddybet på side 15. Via fakta og data på tværs af klinikker kan et fællesskab derudover være med til at sikre en væsentlig bedre økonomi på den enkelte klinik. Og vi kan købe bedre og billigere ind sammen.
Der er rig mulighed for at dyrke sine kompetencer og interesseområder og dygtiggøre sig indenfor det område, man gerne vil. For at understøtte dette har vi skabt vores eget uddannelseskoncept – ORIS Academy. Dermed kan man møde kollegaer fra andre klinikker med samme interesseområder som én selv. Her kan både klinikejere og medarbejdere dygtiggøre sig og opleve den stolthed, det bringer, at blive dygtigere.
Vi har konstrueret vores model, så den kombinerer det bedste fra kæderne med det bedste fra at være selvstændig. Som klinikejer i ORIS er det klinikejerne, der bestemmer det tandlægefaglige inkl. materialekøb samt tilrettelæggelse af arbejdstid og ferie. Vi har dog nogle indkøbsaftaler, som vi anbefaler vores klinikejere at gøre brug af.
Vi arbejder med komplementære kompetencer, så du som tandlæge kan fokusere på det tandlægefaglige, mens andre med administrative kompetencer kan tage sig af disse områder.
Du kan enten kontakte vores direktør Søren Bach direkte på sb@oris.dk, mobil 61681112, eller du kan udfylde formularen her, og så vil vi kontakte dig